ایران و مسئله ی هسته‌ ای: مجموعه مقالات

ایران و مسئله ی هسته‌ ای: مجموعه مقالات

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : داود غرایاق زندی

توضیحات

به رغم تاکید مفاد پیمان عدم گسترش مبنی بر این که هیچ نکته ای دراین پیمان نباید به گونه ای تفسیر شود که حق مسلم هم پیمانان در انجام تحقیقات ، تولید و استفاده از انرژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز را تحت تاثیر قرار دهد ؛ همچنین هدف از تاسیس سازمان بین المللی انرژی اتمی برای گسترش برنامه مسالمت آمیز هسته ای و قرار دادن انرژی هسته ای در اختیار بشریت است ، اما جامعه جهانی و قدرت های بزرگ برخورد یکسانی نسبت به این مسئله نداشتند. این مسئله در خاورمیانه از مصادیق بارزتری برخوردار است؛ زیرا کشورهای پر مسئله و مهاجمی چون اسرائیل دارای سلاح هسته ای هستندو این امر تحرکات جزئی هم به همراه نداشته است، در حالی که فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران با واکنش کشورهای متعدد بخصوص اروپایی با هدایت آمریکا مواجه شده است و آن را تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه ، اروپا و جهان قلمداد نموده اند. حق تکثیر: ت‍ه‍ران‌: پ‍ژوه‍ش‍ک‍ده‌ م‍طال‍ع‍ات‌ راه‍ب‍ردی‌‏‫، ۱۳۸۷.‬
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری