هویت ایرانی در شاهنامه

هویت ایرانی در شاهنامه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ابوالفضل خطیبی

Description

. هویت ایرانی ریشه در اسطوره‌هایی دارد که از هزاران سال پیش نیاکان ما آن‌ها را خلق کردند و استمرار بخشیدند. داستان‌های حماسی درباره‌ی شاهان و پهلوانان آرمانی ایرانیان پشتوانه‌های فکری و معنوی نیرومندی بود که همبستگی ملی را تقویت می‌کرد. از سپیده‌دم تاریخ تاکنون، به رغم آنکه ایران بارها در معرض هجوم دشمنان خود بوده، ایرانیان هیچ‌گاه هویت خود را فراموش نکردند و در سخت‌ترین روزگاران حلقه‌های مریی و نامریی هویت ملی چنان آنان را با یکدیگر پیوند داده که توانستند ققنوس‌وار از میان تلی خاکستر دگربار سربرآورند. شاهنامه منبعی بسیار غنی از میراث مشترک ایرانیان است که در آن می‌توان استمرار هویت ایرانی را از دنیای اسطوره‌ها و حماسه‌ها تا فرمانروایی واپسین شاهنشاهان ساسانی آشکارا دید. فردوسی بی‌گمان در احیای زبان فارسی، که از ارکان هویت ملی است، نقش بی‌چون و چرایی داشته است و محتوای شاهنامه دارای ویژگی‌هایی است که هویت ملی ایرانیان در پرتو آن حفظ شده است. منبع مقاله: نامه‌ فرهنگستان، زمستان 1385، شماره 32
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری