جبر

جبر

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ژاک دیکسمیه

توضیحات

دانش جبر در چند دهه گذشته، دستخوش تحولی شگرف بوده است، به گونه ای که چهره ریاضیات و دیگر رشته های وابسته به آن را دگرگون ساخته است. ژاک دیکسمیه یکی از استادان با ارج دانشگاه پاریس است و نه تنها پژوهشهای وی در ریاضی بسیار پرمایه و با ارزش است بلکه از لحاظ آموزشی نیز استادی مجرب می باشد. شیوه نگارش او آن چنان است که دانشجو را به اندیشیدن برمی انگیزد و او را برای درک مطالبی دیگر آماده می سازد. آنچه بایسته گفتن در این زمینه بوده، استادانه به رشته تحریر کشیده و از گزافه گویی به کنار مانده است. این کتاب به طور کلی موضوعات زیر را مورد بحث قرار می دهد : فصل اول : مجموعه ها فصل دوم : قوانین ترکیب فصل سوم : گروه ها فصل چهارم : حلقه ها فصل پنجم : چند جمله ای های یک متغیری فصل ششم : کسرهای گویای یک متغیری فصل هفتم : چند جمله ای های چند متغیری فصل هشتم : فضاهای برداری فصل نهم : ماتریس ها فصل دهم : دترمینان ها فصل یازدهم : دستگاه معادله های خطی فصل دوازدهم : فضاهای آفین فصل سیزدهم : گروه ها (متمم فصل سوم) فصل چهاردهم : تحویل ماتریس ها فصل پانزدهم : فرم های چند خطی فصل شانزدهم : فرم های دو خطی متقارن فصل هفدهم : فرم های هرمیتی حق تکثیر: انتشارات دانشگاه تهران | چاپ دوم ۱۳۶۵
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری