جهانی شدن و جنوب: برخی مباحث انتقادی

جهانی شدن و جنوب: برخی مباحث انتقادی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مارتین خور

توضیحات

در فصل اول کتاب، به اجمال اشکال اساسی جهانی شدن شامل آزادسازی اقتصادی، جهانی شدن سیاست‌گذاری و ماهیت نامتوازن و تاثیرات این روند بازگو گردیده است. سه فصل بعدی به تبیین جوانب عمده جهانی شدن اقتصادی اختصاص دارد به گونه‌ای که در فصل دوم از آزادسازی تجاری و بعضی یافته‌ها درباره اثرات آن و تحولات اخیر در سازمان تجارت جهانی سخن رفته، این مباحث را دربر می‌گیرد: بررسی آزادسازی‌ مالی شامل دور اخیر بحران‌های‌ مالی، مخاطرات جریان‌های کوتاه مدت و فرار سرمایه و ناکار آمدی‌های نظام مالی جاری. مباحث فصل چهارم به تحلیل آزاد سازی سرمایه‌گذاری، ماهیت سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI)، الزامات این طرح‌ها و تلاش برای انعقاد موافقت‌ نامه‌های بین المللی در خصوص سرمایه‌گذاری اختصاص می‌یابد. در فصل پنجم پیشنهاد‌ها و راه‌کارهایی در این زمینه عضه شده است. حق تکثیر: نشر قومس، 1383
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری