جامعه شناسی ارتباطات: نقدی بر تبلیغات صدا و سیما

جامعه شناسی ارتباطات: نقدی بر تبلیغات صدا و سیما

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : حسین شیران

توضیحات

نشر دیجیتال از وبسایت جامعه شناسی شرقی www.orientalsociology.ir جامعه شناسی ارتباطات: نقدی بر تبلیغات صدا و سیما (آسیب شناسی اجتماعی- فرهنگی پیامهای بازرگانی منتشره از رسانۀ ملی) نویسنده : حسین شیران تبلیغات چیست؟ چرا عصر حاضر رسماً به "عصر تبلیغات" تبدیل شده است؟ دلیل رشد و گسترش بی رویۀ این پدیده و یا بهتر بگویم این "بچۀ گستاخ و بی ملاحظۀ مدرنیته و سرمایه د اری" چیست؟ چرا دنیا با تمام هیبت و حیثیتش یکپارچه زیر پای این بچه رها گشته است؟ ... اساساً تبلیغات مبتنی بر چه اهدافی تولید می شوند و مبتنی بر چه اصول و سازوکارهایی بر تودۀ مردم اثر می گذارند؟ ... و در این میان صدا و سیمای ما مبتنی بر چه اهدافی به تولید و تبلیغ بی وقفۀ تبلیغات از شبکه های متعدد خود می پردازد؟ آیا به جنبه های متعدد تبلیغات متنوعی که از رسانۀ ملی منتشر می شود بنحو شایسته ای توجه می شود؟ آیا به تأثیرات آشکار و نهانی که این تبلیغات بر روی تودۀ مردم می گذارند اهمیتی داده می شود؟ ... آیا می دانید تبلیغات چگونه و از کدام رخنه بر ذهن شما مستولی می شود و شما را به انجام آنچه خود می خواهد وا می دارد؟... شاید خواندن این اثر بتواند اندکی هم که شده در رابطه با این پدیدۀ گسترده اما مرموز به شما اطلاعاتی ارائه بدهد! ... در این اثر می خوانید: "مدتها پیشتر از آنکه هیتلر و موسولینی نیک دریابند که با تکرار بی وقفۀ یک چیز حتی بی آنکه ذره ای حقیقت در آن نهفته باشد می توانند بسادگی آنرا به مردم بقبولانند و با همین حربه، دستگاه مهیبی از ایده و ادوات بسازند و آزمندانه درصدد بلع دنیا برآیند، ویلفردو پارتو اندیشمند ایتالیایی (1848-1923) خود بارها تکرار کرده بود که تکرار مداوم یک مطلب، مؤثرترین وسیله در اقناع دیگران می باشد! و در این راستا راه نمایانه تأکید کرده بود برای اینکار مهم نیست که عقلانی و منطقی باشید مهم اینست که اینگونه جلوه دهید! ... ". نشر الکترونیکی: جامعه شناسی شرقی (با مدیریت نویسنده) حق تکثیر: نشر الکترونیکی: جامعه شناسی شرقی (با مدیریت نویسنده)
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری