یک خواب بی رویا: جامعه شناسی روح و نقد جاودانگی

یک خواب بی رویا: جامعه شناسی روح و نقد جاودانگی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ذبیح مدرسی

Description

. اعتقاد به روح و جاودانگی یکی از دغدغه های همیشگی انسان ها بوده و به تعبیر یونگ روانشناس سوئیسی ریشه در کهن الگوها دارد ، زمانی نیچه فیلسوف آلمانی با اعلام اینکه هیچ حقیقت مطلقی وجود ندارد ، همه کلان روایت های کهن را به چالش کشید و با توسعه علوم این سوال مطرح می شود که ما به عنوان مشاهده گر از کدام زاویه به موضوع می نگریم . هدف این نوشتار نگرش از زاویه ای دیگر به ماهیت روح و جاودانگی به عنوان یکی از غامض ترین پرسش های بشری با استناد به تازه ترین شواهد علمی و دستاوردهای علوم اعصاب در این حوزه و گشودن دریچه ای برای باز اندیشی و تفسیرهای تازه است ، هرچند به قول کارل پوپر «رشد علوم مرهون نقد و تجدیدنظر در آنها بوده است و برخلاف باورهای جزمی و متعصبانه، وجه عمده علوم ، امکان ابطال پذیری آنهاست.» طبعا این نوشتار هم بی نیاز از نقد و داوری نیست . حق تکثیر: نویسنده، نشر الکترونیکی آن بلامانع است
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری