فاخته دهان دوخته

فاخته دهان دوخته

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ایرج جنتی عطایی

توضیحات

فیلمنامه - فروردین 1363 ؛ لندن جنتی عطایی درباره این اثر میگوید: «فاخته دهان دوخته را من بر اساس زندگی محمد فرخی یزدی نوشته ام. بنابراین اسناد و مدارک گوناگون را از نظر گذرانده ام. با اینهمه آنچه باید گفته شود این است که این یک متن نمایشی است و نه یک تحقیق یا تک نگاری. اسامی تا آنجا که میشد و در دست است، وقایع تاریخی و رویدادها، همه تا آنجا که اصول نمایش و امکانات اجرائی تئاتر اجازه میداده، حقیقی و مستند است. از "کیهان و اطلاعات" آگاهانه استفاده شده اگرچه قبل از تاسیس، بطور کلی چه در مورد زبان و چه در مورد شخصیتها سفری تاریخی از "دیروز تا امروز" خواستمند بوده. موضع گیریها و مرزبندیهای شخصی فرخی با فرقه ها و افراد و احزاب الزاما مورد موافقت من نیستند. "همدم" شخصیتی است که من آنرا از خلال شعرهای فرخی بیرون آورده و بازسازی کرده ام. تغیراتی در "حسین" هست که ممکن است با آنچه بوده تطبیق نکند و مواردی از این دست شاید در طول متن وجود داشته باشد که مهم نیست، چراکه همانطور که گفتم قصدم یک تحقیق تاریخی نبوده و این بعهده متخصصین است.» 72 صفحه
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری