خاطرات یک استاد

خاطرات یک استاد

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : آنتوان چخوف
  • مترجم : علی پاک بین
  • چاپ و سال / کشور: دوم شهریور 2536
  • تعداد صفحه : 71

توضیحات

نیکلا اسپانویج اونتل که روزگاری استاد معروفی بوده است امروز و در آستانه مرگ خویش خاطراتش را تعریف می کند.او از تعداد اندک افرادی که در زندگی اش در رفت و آمد هستند حرف می زند. زن و دخترش ، دوستان و هم دوره ای هایش و از همه مهم تر کاتیا دختر یکی از دوستانش که سرپرستی او را بر عهده گرفته است.
در جای جای این داستان نیکلا در مورد علوم و سقوط آن صحبت می کند در مورد وضعیت اسفناک ادبیات و تاتر در روسیه.گویی مرگ استاد پایان عزت و سربلندی علم در روسیه و شکست کاتیا در تاتر نقطه آغاز سقوط تاتر است.
باقی افراد در این داستان بیشتر نقش آدمهایی عامی را بازی می کنند که همیشه و در همه اعصار بی تفاوت از کنار همه چیزمی گذرند.
دختر استاد که نماینده ای از دختران امروز و همسر او نمادی از دختران دیروز و زنان امروز است.چخوف بارها در داستان به عدم پیشرفت زنان در اشاره می کند، این عدم پیشرفت شامل کاتیا نمی شود.او هرگز کاتیا را به خاطر زن بودن سرزنش نمی کند. کاتیا ارزشی بیش از شخصیت های دیگر داستان دارد. گویی کاتیا نمادی از عشق و استاد نمادی از خرد است که با مرگ استاد عشق آزاد شده و سرگردان می شود.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری