جان معنی: زندگی و شعر کمال الدین اسماعیل

جان معنی: زندگی و شعر کمال الدین اسماعیل

  • 5.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد مهیار

توضیحات

کمال ‌الدین اسماعیل بن محمد فرزند جمال‌الدین عبدالرزاق اصفهانی و شاعر نیمه نخست قرن هفتم هجری است . این قصیده‌ سرای بزرگ ایرانی به دلیل معانی باریک نهفته در شعرش به خلاق المعانی معروف بود. وی علاوه بر باریک‌ اندیشی و دقت در خلق معانی، در التزامات دشوار و آوردن ردیف‌های مشکل شهرت دارد. او که شاعری مداح به شمار می آید، در لابلای مدایح خویش نکات حکمی و زیبایی قرار داده است. کمال‌الدین اسماعیل در ادبیات ترکی عثمانی نیز به‌خوبی شناخته ‌شده است و از او الگوی بسیار مناسبی برداشت کرده بودند. در کتاب پیش رو که به قلم محمد مهیار تحریر شده است، پس از مقدمه ای در خصوص اوضاع زمانی، نام و نسب، موطن، مذهب، فرزندان و ممدوحان کمال الدین اسماعیل به متن و شرح قصیده ها و ترکیب بندها، غزل ها و رباعیات این شاعر پرداخته است که در سال 1378 توسط انتشارات باورداران به چاپ رسیده است. حق تکثیر: نشر باورداران، ۱۳۷۸
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری