جغرافیای رادیکال،جغرافیای محافظه کار و تحلیلی بر فقر و نابرابری های جغرافیایی

جغرافیای رادیکال،جغرافیای محافظه کار و تحلیلی بر فقر و نابرابری های جغرافیایی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علی زنجانی

توضیحات

نابرابری های مکانی و فقر در یک استان،کشور و جهان تا چه اندازه منطقی و طبیعی است؟این نابرابری ها چرا به وجود آمده اند و چگونه میتوان آن را تحلیل نمود؟راه های مقابله با آن چگونه است؟مکاتب مختلف جغرافیایی بدین سوال،پاسخهای مختلفی داده اند. مکاتب جغرافیایی بسته به نوع نگاهشان به پدیده های جغرافیایی و نیز سرچشمه های فکری و فلسفی هر یک،قضاوتهای متفاوتی نسبت به این این پدیده ها دارند. جغرافیای رادیکال(با نوع نگاه چپ و مارکسیستی)جغرافیای آنارشیستی،جغرافیای لیبرالی،جغرافیای خنثی،جغرافیای داروینیستی،جغرافیای جبرگرا و...دهها مکتب دیگر از جمله این مکاتب هستند که در مبحث فلسفه جغرافیا بدان پرداخته میشود. آنها نحوه تفکر خود را از علوم اجتماعی،فلسفه و اقتصاد قرض میگیرند و به تحلیل پدیده ای جغرافیایی میپردازند. این کتاب قصد دارد تا دیدگاه مکاتب مختلف جغرافیایی و رویکرد هر یک به نابرابری های مکانی در جهان را روشن سازد. حق تکثیر: آپ لود کننده،مولف اثر است.استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری