جغرافیای اصفهان: جغرافیای طبیعی و انسانی و آمار اصناف شهر

جغرافیای اصفهان: جغرافیای طبیعی و انسانی و آمار اصناف شهر

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : میرزا حسین خان

توضیحات

ب‍ه‌ک‍وش‍ش‌: م‍ن‍وچ‍ه‍ر س‍ت‍وده‌ جنبشی که اواخر دوره ی محمدشاه و دوران سلطنت ناصرالدین شاه برای گردآوری مطالب جغرافیایی سرزمین ایران به وجود آمد بسیار مفید بود و کتب زیادی در این زمینه به دست اشخاص قابلی تصنیف شد. «جغرافیای اصفهان» تالیف حسین بن محمد ابراهیم تحویلدار اصفهانی از جمله ی آنهاست. مولف از اواخر ماه ربیع‌الاول 1294 هجری، «به موجب حکم امنای دیوان دولت اسلامیان پناه ناصری» شروع به تالیف این کتاب کرده است. وی بیش‌تر به مطالب مربوط به جغرافیای انسانی و نوع زندگی مردم پرداخته است، ساکنان اصفهان را به 199 صنف تقسیم کرده و هریک را جداگانه شرح داده است. کتاب هم چنین بحث مفصلی نیز از سردرختی‌ها و صیفی‌ها و تره‌بارها را دربردارد. کتاب حاضر از روی نسخ? متعلق به کتابخانه ی ملی ملک توسط دکتر منوچهر ستوده تصحیح و چاپ شده است. حق تکثیر: ت‍ه‍ران‌ : دانشگاه تهران ، دانشکده ادبیات ، موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی‏‫ ، ۱۳۴۲.‬
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری