کاشف الاسرار (جلد اول)

کاشف الاسرار (جلد اول)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ملا نظرعلی طالقانی

توضیحات

حاج ملا نظرعلی طالقانی (1203-1267 شمسی) از چهره‌های شاخص حوزه حکمی تهران، حکیم، متکلم، فقیه، عارف و مولفی توانا بود. کاشف الاسرار بی شک از ارزشمندترین آثار طالقانی و حاوی چکیده مطالبی است که مولف از محضر عارف بزرگ، حاج میرزا محمد اسماعیل خان احمد دولابی کسب نموده است. ملا نظرعلی طالقانی به سبب جامعیت علمی و عرفانی خویش، توانسته است در هر بحث کاشف الاسرار، طرحی ارائه سازد که در برگیرنده مشرب های کلامی، فلسفی، عرفانی و منطبق بر مضامین آیات و احادیث باشد. کتاب حاضر اولین مجلد این اثر است که اساسی ترین موضوعات شناخت جهان بینی عرفانی شیعه و سلوک الی االله به شیوه اهل محبّت و جذبه را دربر می گیرد. مقدمه مولف، اصول دین در بیان مقدمات لازمه، اصول دین در بیان خداشناسی، پیغمبرشناسی، امامت، ظهور قائم (ع) و رجعت، معاد و شناخت قیامت و عالم آخرت و رساله متمم در اصول دین مطالب این جلد را تشکیل می دهند. این کتاب در سال 1373 توسط انتشارات رسا در دسترس علاقمندان قرار گرفت. حق تکثیر: انتشارات رسا تاریخ چاپ: ۱۳۷۳
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری