کشیش مرتد

کشیش مرتد

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ژان ملیه

توضیحات

ترجمه: بهداد زندگینامه ی ژان ملیه ژان ملیه (به فرانسوی: Jean Meslier)‏ (۱۵ ژوئن ۱۶۴۴ - ۱۷ ژوئن ۱۷۲۹) کشیش کاتولیک فرانسوی بود، که در بستر مرگ اکتشاف به عمل آمد که کتاب فلسفی کاملی در ترویج بی‌خدایی نوشته‌است. این کتاب تمام ادیان را تقبیح می‌کرد و نویسنده آن را "عهدنامه‌ای" برای کشیش‌ها دانسته‌است. کتابچه‌ای درباره ژان ملیه به نام «کشیش مرتد» به فارسی ترجمه شده‌است. ولتر اغلب از او به عنوان "کشیش خوب" یاد می‌کرد و در نامه‌نگاری‌ها با دخترش او را به خواندن دوباره و دوباره تنها اثر ملیه تشویق می‌کرد.میشل انفره در کتاب خود در دفاع از بی‌خدایی از ملیه به عنوان نخستین فردی که یک اثر کامل در دفاع از بی‌خدایی نگاشته‌است یاد کرده‌است. ترجمه انگلیسی کامل وصیت‌نامه ملیه (توسط مایکل شریو) برای اولین بار در ۲۰۰۹ منتشر شد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری