رافائل

رافائل

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: مسعود پورفر کتاب حاضر به زندگینامه و آثار رافائل ، یکی از بزرگترین نقاشان تاریخ ، و از برجسته ترین هنرمندان رنسانس می پردازد. متن کتاب از تاریخ تمدن ویل دورانت اقتباس شده است و گالری آثار رافائل نیز در لابه لای متن و در انتهای کتاب بصورت مستقل قرار گرفته است،باشد که هنردوستان را پسند آید. ویل دورانت در مورد رافائل چنین می نویسد: لئوناردو ما را به شگفت می آورد، میکلانژ ما را می ترساند،و رافائل مارا آرام می سازد. او ازما پرسشی نمی کند، شکی برنمی انگیزد، و وحشتی به وجود نمی آورد، بلکه زیبایی زندگی را همچون شرابی بهشتی به ما عرضه می دارد. نه بین هوش وحس و نه میان بدن و روح، کشمکشی به وجود نمی آورد؛ هر چیز در او هماهنگی تضادهاست، که یک موسیقی فیثاغورسی پدید می آورد. هنر او به هر چیز که دست می یازد جنبۀ آرمانی به دین، زن، موسیقی، فلسفه، تاریخ، و حتی جنگ می دهد. چون خودش خوشبخت و خوشحال است، آرامش و لطافت را به اطراف می پراکند. در قیاسهای اختیاری که از نبوغ می شود، رافائل پس از بزرگترین نوابغ در درجۀ دوم قرار می گیرد، اما در عین حال با آنهاست: دانته، گوته، کیتس، بتهوون، باخ، موتسارت، میکلانژ، لئوناردو، و رافائل. حق تکثیر: توسط آپلود کننده تهیه شده است و آزاد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری