گذشتۀ یک مرد

گذشتۀ یک مرد

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : اریش ماریا ریمارک

توضیحات

«اریش ماریا رمارک»، رمان‌نویس آلمانی و نویسنده‌ی «در جبهه غرب خبری نیست» در میانه‌ی تحصیلات دبیرستانی و در سن ۱۸ سالگی به «جنگ‌جهانی اول» فراخوانده شد. دو سال خدمت در جبهه، تاثیر عمیقی بر روحیه‌ی «اریش» جوان گذاشت و دیدگاه او را به ارزش‌های انسانی تغییر داد: دانست که ارزش فرهنگ و هنر انسان، در برابر غریزه وحشی‌گری و جنگ‌طلبی او هیچ است و قدرتمندان و سرمایه‌داران عالم حاضرند برای حفظ منافع خود جهانی را به آتش بکشند.« اریش» در ۱۹۱۸ بعد از شکست آلمان، به معلمی، و بعد از آن به رانندگی و سپس حرفه‌ی خبرنگاری پرداخت، اما از فعالیت‌های هنری غافل نبود؛ گرچه اوضاع روزگارش پر از ناامیدی و یاس و آشوب‌های اجتماعی بود. «رمارک» در سال ۱۹۲۹ نخستین رمان خود را با نام «در جبهه غرب خبری نیست» منتشر کرد. این رمان با استقبال فراوانی در آلمان روبه‌رو شد. در هجده ماه ابتدایی عرضه‌ی آن، ۲٫۵ میلیون نسخه از این کتاب به ۲۵ زبان دنیا، فروخته شد. این رمان که به نکبت و ویرانی جنگ می‌پردازد، سخت مورد توجه مردمانی قرار گرفت که خود این مصایب را متحمل شده بودند. اما در مقابل، «نازی‌ها» کتاب او را حمله به ارزش‌ها و عظمت رایش تلقی و کتاب «در جبهه غرب خبری نیست» را به همراه کتاب بعدی اریش، «راه بازگشت» که به شرح تباهی‌های بعد از جنگ اول می‌پرداخت ممنوع کرده و آتش زدند. «رمارک» در ۱۹۳۱ به همراه همسرش به سوییس مهاجرت کرد. این رمان بزرگ «ضد جنگ» تا زمان حیات «اریش ماریا رمارک»، ۲۵ سپتامبر ۱۹۷۰، سیزده میلیون نسخه فروش داشت. حق تکثیر: ت‍ه‍ران‌: م‍ری‍د ح‍ق‌، ۱۳۶۲
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری