یادداشتی بر سابقۀ خاطره نگاری در ایران

یادداشتی بر سابقۀ خاطره نگاری در ایران

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : احمد اشرف

Description

. خاطره نگاری، که در معنای گسترده اش پایبند هیچ یک ازصور بیان ادبی نیست، به نویسنده خاطره این مجال رامی دهد تا ازهرشیوه و ابزاری که در دسترس اوست برای روایت دیده ها وشنیده ها وبیان داستان زندگی وشرح روحیات و خلقیات و حالات درونیِ خویش سود جوید. بدین سبب به دشواری می توان شکلی از صور ادبی و نوشتاری را در بایگانی تاریخ یافت که خاطره نگاری در قالبِ آن نیامده باشد. از همین رو خاطرات ایرانی در ادوار گوناگون را باید در لابلای سنگ نوشته های پادشاهان هخامنشی و ساسانی، در آثار وقایع نگاران درگاه شاهان و روزنامه ی خاطرات اهل دیوان، و در گنجینه ی پهناور ادب فارسی جُست و جو کَرد. در این‌ جا نگاهی کوتاه خواهیم داشت به سابقه خاطره نگاری درایران باستان و نیز سابقه خاطره نگاری از سده‌های میانه تا اوایل قرن نوزدهم. منبع مقاله: نشریه بخارا ،ش۷۴ ، بهمن و اسفند ۱۳۸۸ : ص ۳۴۰ - ۳۶۳
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری