خاطرات و اسناد ظهیرالدوله

خاطرات و اسناد ظهیرالدوله

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علی‌خان قاجار (ظهیرالدوله)

توضیحات

مصحح: ایرج افشار آثاری که در این کتاب در دسترس علاقمندان تاریخ دوره قاجار قرار گرفته است، بی هیچ تردیدی یکی از مآخذ معتبر و دست اول در باب سه واقعه مهم در آن عصر است و آن سه واقعه عبارت است از: کشته شدن ناصرالدین شاه و جلوس مظفرالدین شاه پسرش بر تخت سلطنت در سال 1313 هجری قمری، امضای فرمان مشروطیت از طرف مظفرالدین شاه و مقدمات مربوط به آن که از چند ماه قبل از آن شروع شده بود و نیز وفات آن پاشاه در سال 1324 هجری و سه دیگر مخالفت سبک‌سرانه محمدعلی شاه قاجار با نظام مشروطیت و سرسختی و دشمنی او با آزادی‌خواهان که منجر به توپ بستن مجلس شورای ملی و قتل و حبس و تبعید عده‌ای از آزادی‌خواهان در سال 1326 قمری شد و بالاخره به خاموشی موقت مشروطیت گرائید. این مجموعه سراسر از نوشته‌ها و اسنادی است که از علی‌خان قاجار ملقب و مشهور به ظهیرالدوله باقی و از تصرفات گزنده رساننده روزگار برکنار مانده است. حق تکثیر: زرین، 1367
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری