خاطره ها

خاطره ها

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد حسین طهماسب پور شهرک

توضیحات

در زمستان سال 1328 در روستای " شهرک " به دنیا آمده ودر چهار سالگی قرآن را فراگرفت تا ده سالگی چوپانی و قالیبافی و د رکارهای کشاورزی در کنار پدر بوده پدرش از معتمدین روستا و مورداحترام همه بود ، ششم ابتدائی را بطور متفرقه در عرض سه سال با عنوان شاگرد اول تمام کرد ، از پائیز 1341 بنا به توصیه اهالی روستا و موافقت پدرش به فراگیری علوم دینی راهی حوزه های علمیه تبریز ،قم و تهران شد و به طلبگی پرداخت ، در هیجده سالگی ملبّس به لباس روحانی گردید این شیخ 18 ساله بارها توسط اداره اطلاعات ساواک بازداشت و منع منبر گردید . در این مدت از مبارزه با بی عدالتی، جهل ،خرافه و آگاه کردن مردم لذت می برد و بالاخره در سال 1352 لباس روحانیت را کنار و به خدمت فرا خوانده شد . شاعر پر شور مؤسس دهها تعاونی مسکن و مصرف ، سندیکا و انجمن صنفی و ادبی بوده و هست . از بنیان گذاران و عضو فعال و هیئت مدیره (( شاعرلر و یازیچیلار جمعیتی )) در اوایل انقلاب در تبریز و انجمن ادبی صابر ، نظامی ، و عضو فعال در انجمنهای حافظ فضولی ، فردوسی خوانی ، انجمن ادبی تبریز ، مثنوی خوانی ، ساز و سؤز و ………. می باشد . شهرک ، تحمل و سختیها در موطن خویش را بر اقامت در خارج ترجیح داده است . در زندگی خصوصی ، اجتماعی از افراط و تفریط به دور بوده و حتی لب به سیگار و دخانیات نزده است . به یاد گیری بیشتر از یاد دهی علاقه مند می باشد . گر چه از طرف بعضی از دوستان مورد بی مهری قرار گرفته اما همیشه رقیب و مخالفانش را دوست میدارد ، از تهمت و افترا به دیگران شدیداً به دور است ، نفرتش از گناه است نه گناهکار از انحراف است نه منحرف . آنچه در مورد قهرمانان شعر سروده در مورد خودش نیز صادق است ( صفرخان ، کریم کفاش ، رضا نباتی و …..) عشق به صلح و آزادی بشریت احترام به تمامی باورها و باورمندان . شهرک ، معتقد است شعر وسیله ارتباطی است در شعرهایش بازبانی ساده و شیرین توانسته با خلق خود ارتباط برقرار نماید . شهرک علاوه بر دهها مقاله و شعر مطبوعاتی ، 5 اثر ماندگار چاپ شده با عنوان های 1- حدیث عشق (عشق حدیثی) 2- بهاریم گل 3-آی جان آی جان 4- دالدان آتیلان داش 5-خاطره ها و آثاری که در دست اقدام به چاپ ((بوق)) ، ((تودیع)) ، ((مثنوی)) و ...... است. شهرک تبحری خاصی درشعر طنز داردواغلب شعر های طنز اودرزمینه مسائل اجتماعی وفرهنگی می باشد.. حق تکثیر: ت‍ه‍ران‌: ت‍ه‍ران‌ ص‍دا: ق‍ص‍ی‍ده‌
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری