خودکشی، ازجلوه گاه هنـر (پژوهشی در زیبایی شناسی خود کشی)

خودکشی، ازجلوه گاه هنـر (پژوهشی در زیبایی شناسی خود کشی)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : پاتریشیا دو مارتلر

توضیحات

متن آلمانی بازنگری: غلامحسین نظری در باره ی خودکشی صادق هدایت ، از جلوه گاه های سیاسی، اجتماعی ، مالی، خانوادگی و روانی بسیار نوشته اند. این نوشته ها، همه خواندنی و آموزنده اند. ولی ربطی به کار اصلی او ، نویسندگی ـ به صادق هدایت نویسنده ـ ندارند و به طور کلی در بارهی هر روشنفکر شرافتمندی صادق اند. در مقاله ای که می خوانید، نویسنده میان خودکشی و نویسندگی رابطه ی ظریفی کشف کرده است. به عقیده او، همان طور که میان رانندگی و تصادم ، پرواز و سقوط ، ماهیگیری و غرق شدن در دریا رابطه ای هست ، نویسندگی یک جور درگیری دایمی با وسوسه خودکشی است. پانریسیا دو مارتلر ، نویسنده و استاد فلسفه ، سال ها پس از مرگ صادق هدایت به دنیا آمده است ، و دریغا که این مقاله را در رثای هدایت نوشته است . به مناسبت پنجاهمین سالگرد خودکشی صادق هدایت این مقاله ترجمه شده است
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری