خصوصی سازی مردمی؛ کارایی همراه با عدالت

خصوصی سازی مردمی؛ کارایی همراه با عدالت

  • 2.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : احمد کابلی زاده

توضیحات

بحث خصوصی‌سازی مردمی که گاهی از آن با عنوان توزیع کوپن سهام هم یاد شده است از ابتدای‌ مجلس هفتم توسط برخی از اقتصاددانان مطرح شد و مطالعاتی حول آن در مرکز پژوهش‌های مجلس‌ شورای اسلامی نیز به عمل آمد که نتایج آن نیز به صورت کتاب انتشار یافت.1مع ذلک این ایده که‌ هدف توزیع ثروت و خصوصی‌سازی را دنبال می‌کرد با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد.برخی آن را تجربه شکست خورده کشورهای بلوک‌شرق می‌دانستند و برخی نیز آن را غیرممکن تلقی می‌کردند. در هرحال مرکزپژوهش‌ها ضمن استقبال از نقدهای مختلف در این حوزه اعتقاد دارند که نقدهای‌ جدی می‌تواند در شفاف‌سازی و تبیین ابعاد مختلف آن کمک کند.خصوصی‌سازی مردمی صرف‌نظر از توزیع عادلانه ثروت،در عین حال می‌تواند منجر به افزایش بهره‌وری و کارایی واحدهای اقتصادی‌ گردد.این مقاله مشتمل بر یک نگرش انتقادی بر این ایده و پاسخی بر آن است که جهت اطلاع‌ علاقه‌مندان عرضه می‌شود. حق تکثیر: مرکز پژوهشهای مجلس،1384
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری