خردنامه

خردنامه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ابوالفضل یوسف بن علی مستوفی

توضیحات

به تصحیح: ادیب برومند کتاب خردنامه که در آن به امور گوناگون اخلاقی، معنوی و مادی پرداخته شده است تالیف " ابوالفضل یوسف بن علی مستوفی" است که اطلاع دقیقی از وی در دست نیست و احتمالا در آغاز سده ششم هجری به گردآوری سخنان برگزیده منسوب به برخی از بزرگان ایرانی، عرب و یونانی پرداخته و متن کتاب خویش را با کلمات قصار امیرالمومنین و ابیاتی از فردوسی آراسته است. در تصحیح کتاب حاضر که به کوشش ادیب برومند به انجام رسیده است، از نسخه ای خطی محفوظ در مجموعه شخصی متعلق به اوایل قرن نهم هجری و نسخه ای دیگر محفوظ در مجموعه ایاصوفیا بهره گرفته شده است. کلمات قصار حضرت علی علیه السلام و اشعار فردوسی از منابع دیگری چون امثال و حکم دهخدا تصحیح شده اند. عناوین برخی از قسمت های این کتاب عبارتند از: در خرد ورزیدن، در دبیری، در ستایش هنر، در قناعت، در خاموشی و در همنشینی خردمند. حق تکثیر: انتشارات انجمن آثار ملی، 1347
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری