خواب و پنداره: در جستجوی ویژگیهای خوابهای ایرانی

خواب و پنداره: در جستجوی ویژگیهای خوابهای ایرانی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : خجسته کیا

توضیحات

خواب دریچه‌ ای به ناخودآگاه فردی و جمعی است و خوابهای هر قوم و ملت، بازتابی از ویژگی های فکری و فرهنگی آنان به شمار می آید. به همین دلیل در تمدنهای گذشته، برای خواب و رویا و تعبیر آن اهمیت بسیار قایل بودند. خجسته کیا در تالیف کتاب حاضر کوشش می‌کند تا بر پایه‌ منابع موثق، ویژگی خوابهای ایرانیان را بیابد و تفاوتهای آن با خوابگزاری اقوام دیگر را نمایش دهد. پیوند ایران باستان با سنت های هند و ایرانی و هند و اروپایی و پیوند جهان اسلام با فرهنگ بین‌النهرین باستان همانندی بسیاری در زمینه اساطیر و نماد و نشانه ‌شناسی خواب این اقوام پدید آورده است. به همین دلیل، در جستجوی خواب اصیل ایرانی که از اندیشه و بینش ایرانی مایه گرفته باشد، بررسی خواب و خوابگزاری در تمدنهای هند، چین، بین‌النهرین و یونان ناگزیر بوده است. این کتاب در دو بخش خواب و پیشگویی و خواب و پنداره در ایران تنظیم شده است و در بخش پیوست به خواب گودا، خواب تموز، خواب گیل گمش و خواب و خوابگزاری در سوره یوسف (ع) اشاره شده است. کتاب پیش رو در سال 1378 توسط نشر مرکز در اختیار علاقمندان فرهنگ و اساطیر ایران قرار گرفت. حق تکثیر: نشر مرکز، ۱۳۷۸
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری