احوال و آثار خواجه نصیرالدین طوسی

احوال و آثار خواجه نصیرالدین طوسی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمدتقی مدرس رضوی

Description

. کتاب احوال و آثار خواجه نصیرالدین طوسی مشتمل بر 747 صفحه و اسکن شده می باشد. این کتاب، پژوهشی است ارزشمند درباره زندگی، احوال، اندیشه ها و آثار مختلف «محمد بن محمد بن الحسن الطوسی»، فیلسوف و دانشمند برجسته ایرانی قرن هفتم هجری قمری که به القابی چون «استاد البشر»، «عقل حادی عشر» و «معلم ثالث» نیز خوانده می شده است. مطالب کتاب به طور عمده از نوشته ها و آثار «خواجه نصیر» و یا از گفته های معاصرین و یا از کتاب های تاریخ معتبر و کتب رجال و تذکره ها، گردآوری و تدوین شده است. نویسنده در هر کجا که بحث و تحقیقی لازم بوده به دلایل روشن و شواهد واضح استناد کرده است. کتاب حاضر که یکی از مهم ترین منابع و ماخذ زبان فارسی برای آشنایی با آثار و اندیشه های «خواجه نصیرالدین طوسی» است، نخستین بار حدود سی سال پیش به چاپ رسیده، و دارای بخش های مختلفی با این عناوین است: معاصران خواجه، اساتید خواجه، چند نفر از فضلاء معاصر وی، همکاران و دستیاران خواجه در رصد مراغه، شاگردان خواجه، آثار خواجه، اشعار خواجه. پایان بخش این مجموعه، فهرست های گوناگون اعلام، اماکن و کتاب هاست. حق تکثیر: تهران، اساطیر، ۱۳۷۰
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری