خیراتیه در ابطال صوفیه (جلد اول)

خیراتیه در ابطال صوفیه (جلد اول)

  • 4.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمدعلی بن علامه وحید بهبهانی

توضیحات

محمدعلی بهبهانی (1216-1144 قمری) معروف به کرمانشاهی، فقیه صاحب نفوذ شیعه در قرن دوازدهم و سیزدهم هجری است. عمده شهرت وی در مبارزه گسترده با صوفیه در عصر قاجار است. با بالا گرفتن کار صوفیان و جذب شدن مردم زیادی به آنان که با حرکتهای دسته جمعی از شهری به شهر دیگر همراه بود، علما نسبت به حفظ عقاید و آداب دینی مردم نگران شدند. خیراتیه در ابطال طریقه صوفیه یکی از مهمترین و مفصلترین ردیه‌های تصوف است که در اوج مبارزات آقامحمد علی با صوفیان و در سال 1211 قمری تالیف شده است. وی در این اثر با لحنی خطابی و جدلی، تصوف را از ابعاد نظری، تاریخی، مشاهیر، مکاتب، آیینها و سلوک نقد کرده است و حکمت و فلسفه را از آن رو که با ریشه‌های تصوف پیوند دارد به نقد کشیده است. کتاب پیش رو جلد اول خیراتیه است و به انحرافات صوفیه در عمل و عقیده، پیدایش تصوف، خدعه های صوفیه، بعضی از بزرگان صوفیه و ... می پردازد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری