کلیات قاسم انوار

کلیات قاسم انوار

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ع‍ل‍ی ب‍ن ن‍ص‍ی‍ر ق‍اس‍م انوار

توضیحات

ب‍ا ت‍ص‍ح‍ی‍ح‌ و م‍ق‍اب‍ل‍ه‌ و م‍ق‍دم‍ه‌: س‍ع‍ی‍د ن‍ف‍ی‍س‍ی‌ علی بن نصیر بن هارون بن ابی القاسم حسینی مشهور به قاسمی و متخلص به قاسم و قاسمی و ملقب به معین الدین از مشاهیر شعرا و عرفای ایران میباشد، در بدو سلوک دست ارادت به شیخ صفی الدین اردبیلی داده و پس از آن به صحبت شیخ صدر الدین علی یمنی رسیده و چنانکه قاضی نور الله نوشته در اثر اینکه در خواب دیده نور قسمت میکند شیخ صدرالدین او را قاسم انوار نامیده و بدین نام مشهور گشت، کلیات قاسم انوار شامل بر تعدادی غزل، قطعه، رباعی و چند مثنوی‌است. مثنوی‌های او انیس‌العارفین و صدمقام نام دارد که در بیان اصطلاحات عرفان و تصوف سروده شده‌اند. از غزلیات : خوش خاطرم که یار مرا گفت: مرحبا همراه مرحباست صفا در پی صفا صافی شدست شیشه دل از صفای عشق ای لطف مرحبای تو را جان و دل فدا . حق تکثیر: از فوت مصحح بیش از سی سال می گذرد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری