کلیات جامع التمثیل یا بهترین دستور ادبی و اخلاقی در تهذیب اخلاق و آداب

کلیات جامع التمثیل یا بهترین دستور ادبی و اخلاقی در تهذیب اخلاق و آداب

  • 3.0 (14 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد جبله رودی

توضیحات

جامع التمثیل تالیف محمد علی جبله رودی (حبله رودی)، ادیب و نویسنده دوره صفوی و از جمله کتاب های معروف فارسی است که خواندن آن در قرن سیزدهم بسیار معمول بود. این کتاب حاوی تمثیل ها و حکایاتی است که به ویژه به صورت امثال در آمده بودند. جبله رودی که در حیدر آباد دکن هندوستان می زیست، دو کتاب درباره ی مثل های فارسی با نام های مجمع الامثال و جامع التمثیل تالیف کرده است. کتاب جامع تمثیل حاوی مقدمه و 28 باب است که به ترتیب حروف الفبا مرتب شده اند و در پایان بخشی با عنوان ملحقات، شامل حکایات گوناگون اضافه شده است. سبک کتاب مانند سخن واعظین و اهل منبر است و مولف هرجا که فرصتی پیش آمده خواننده را نصیحت کرده است. ویژگی بارز این کتاب که دارای نثری ساده و بی پیرایه است، به کار بردن امثال فارسی و عربی در آغاز یا میان حکایت ها و استفاده فراوان از آیات و احادیث است. محمد جبله رودی اشعار برگزیده فارسی خصوصا اشعار حکیم سنائی، فردوسی، نظامی، سعدی، سلمان، خواجوی کرمانی،حافظ شیرازی و دیگر شعرایی که هر یک شهره شهری بودند را گلچین نموده و در این کتاب گنجانده است. کتاب پیش رو چاپ ششم این اثر درانتشارات کتابفروشی اسلامیه تهران است. حق تکثیر: کتابفروشی علمیه اسلامیه طهران
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

  • 0917xxx4020
    (12:05)   1400/9/9
    گزارش تخلف گزارش تخلف دارد
    سلام. لینک دانلود خراب است. امکان دانلود وجود نداره.
    لطفاً بررسی بفرمایید.
  • شیر احمد حیدری
    (09:35)   1400/7/1
    گزارش تخلف گزارش تخلف دارد
    ازافغانستان شهر کابل

بارگزاری