پیشگوی نفرین شده

پیشگوی نفرین شده

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : چنگیز آیتماتوف
  • مترجم : محمد مجلسی
  • چاپ و سال / کشور: پاییز 1382
  • تعداد صفحه : 282

توضیحات

زمانی که بدبختی ، فقر و دشمنی دنیا را به سیاهی محض کشانده . یک دانشمند برای تحقیقاتی به مدار زمین میشود و متوجه میشود که میتواند مشخص کند که از بین نوزادانی که در رحم مادر هستند کدامیک دوست دارند پا به دنیا بگذارند و کدامیک نه . و این موضوع را با مردم زمین در میان میگذارد و شکم مادرانی که نوزادان ِ ناراضی دارند را تیره میکند تا از به دنیا آمدن آنها و در نتیجه زشت تر شدن دنیا جلوگیری کند اما ...

یک رمان علمی تخیلی از آیماتوف قرقیز البته رمان چندان قوی نیست یک شخص به نام فیلوته ادعا می کند دراثر تحقیقاتی که در فضا انجام داده به این نتیجه رسیده که عده ای از جنین ها هستند که نمیخواهند به دنیا بیایند و میخواهد با فرستادن اشعه ای این را مشخص کند این خبر باعث آشوب فراوانی در دنیا می شود که در نهایت با خودکشی کشیک فضایی فیلوته پایان یپذیرد. فیلوته که روسی است قبلا یک دانشمند روسی بود که تحقیقات علمی غیر انسانی انجام میداده که بعدها با دیدن یک زندنی سیاسی زن متنبه شده و برای تبعید خودش به فضا میرود .
درباره کتاب:
دانشمندی که خود را فیلوته، کشیش فضایی، می نامد و در ایستگاه فضایی وُشخُود 27، تنها مانده، به کشف بی سابقه ای دست یافته که ابعاد علمی و فلسفی دارد. فیلوته در پی سالها تحقیقات پیچیده خود دریافته است بعضی از جنین های آدمی در رحم مادر، ناقل شرارت اند، یا آینده تیره و تاری را برای خود پیش بینی می کنند و نمی خواهند متولد شوند و چشم به جهان بگشایند...
داستان با این ماجراهای بحث انگیز آغاز می شود و در آمریکا و روسیه و کشورهای دیگر غوغایی می کند و مسائلی طرح می شود که آدمی را به تفکر و تامل وامی دارد.
این رمان چنگیز آیتماتف را می توان در ردیف آثاری مانند "1984" به قلم "جورج اورول" و "بهترین دنیاها" نوشته "آلدوس هاکسلی" جای داد که این نوع داستان ها ابعادی گسترده دارند و خواننده را تا آخرین لحظه منتظر نگاه می دارند و در عین حال مسائل جدی و جذاب اجتماعی و سیاسی و گاهی فلسفی را به بحث می گذارند..
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری