مفاهیم روانکاوی لاکان

مفاهیم روانکاوی لاکان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : شیده احمد زاده

توضیحات

در این سخنرانی، دکتر شیده احمد زاده ، ابتدا مقدمه ای کوتاه از نقد روانکاوی بیان می کند. سپس به مبانی روانکاوی لاکان می پردازد که در قالب سه بُعد نظم خیالی، نظم سمبلیک (نمادین) و نظم واقعی مطرح است. می دانید که کلیدی ترین مفاهیم روانکاوی لاکان خارج از این سه بعد نیست و اگر بخواهیم نظم لاکانی را متوجه شویم باید به این کلیدهای سه گانه تسلط داشته باشیم. سپس به نمونه ای از تحلیل ژاک لاکان درباره یکی از داستانهای ادگار آلن پو به نام "نامه گمشده" می پردازم تا قدری مفاهیم نظری توضیح داده شده در این سه بخش را ملموس تر ببینیم. سپس به یک نمونه سینمایی می پردازم که دو شخصیت در قالب سه بعد حیات نفسانی انسان قابل توجیه است. این نمونه سینمایی هم فقط از جهت ملموس کردن مباحث لاکان ارائه می شود و اینکه ببینیم ما چگونه می توانیم سوژه و ماهیت سوژه را در انواع شخصیت های داستانی و سینمایی ببینیم.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری