رگتایم / Ragtime

رگتایم Ragtime

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ای ال دکتروف
  • مترجم : نجف دریابندری
  • چاپ و سال / کشور: سوم شهریور 1385
  • تعداد صفحه : 282

توضیحات

کتاب از نو رمان نو می باشد و به برررسی جامعه امریک و تحولاتش در اوایل قرن 20 می پردازه . کتاب زندگی 3 خانواده امریکایی ،مهاجر و سیاه پوست که در حقیقت بدنه اصلی جامعه امریکاست رت دنبال می کند . در این بین شخصیت های تخیلی نویسنده در کنار شخصیت ها و واقعیت ها قرا می گیرند .
کلمه رگتایم نام نوعی موسیقی است که از ترانه‌های بردگان سیاه‌پوست جنوب آمریکا سرچشمه گرفته است و در آغاز قرن در آمریکا بسیار رایج بود. "رگ" به معنای ژنده و پاره و گسیخته است، و "تایم" به معنای وزن و ضربان موسیقی.

گفته شده کتاب تا حد زیادی از خصوصیات رمانس در برابر رمان بهره برده و برام این نکته جالب بود گفتم بازگوش کنم . گفته می شه که رمانس در حقیقت شکل بدوی رمان است و فرق اساسی این دو در طرز نگریستن به واقعیات است . رمان گروهی از ادمها را در نظر می گیرد و جریان زندگی انها را چنان که هست یا فرض می شود که هست دنبال می کند . روابط ادمها با طبیعات و گذشته شان قابل توضیح است و سرشت ادمها مهم تر از اتفاقات داستان است اما در رمانس در ابتدا سرگذشتی نقل می شود و ادمها فقط تا حدی اهمیت دارند که بیان کننده سرگذشت باشند . بیرون اوردن گفت و گو ها از داخل گیومه و ریختن ان درون متن نوعی از عناصر رمانس است .
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری