متن نطق دکتر محمد مصدق در دادگاه لاهه

متن نطق دکتر محمد مصدق در دادگاه لاهه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سعید فاطمی‌

توضیحات

دکتر سعید فاطمی‌ منشی مخصوص دکتر مصدق در دادگاه لاهه تصمیم ملی شدن صنعت نفت، نتیجه‌ اراده‌ سیاسی یک ملت مستقل و آزاد است. (دکتر محمد مصدق دادگاه لاهه) به مناسبت شصتمین سالگرد نطق دکتر محمد مصدق‌ در دادگاه بین المللی لاهه،در نوزدهم خرداد 1331 /نهم ژوئن 1952، اکنون متن کامل آن نطق تاریخی و صورت جلسه‌ی دادگاه به صورت‌ کامل برای اطلاع علاقه‌مندان به چاپ‌ می‌رسد. دکتر مصدق در این نطق تاریخی،پرده از جنایات شرکت‌ نفت انگلیس با ایران برمی‌دارد و از زیان‌های معنوی و سیاسی و مالی که طی بیش از شصت سال بر ملت ایران وارد شده، با صلابت سخن می‌گوید. نطق 70 دقیقه‌یی مصدق در تاریخ مبارزان‌ سیاسی آن بزرگمرد یکتا،کم نظیر است. فریاد مصدق در دادگاه‌ بین المللی لاهه،پرده از مظالم انگلستان و جنایات رژیم ساخته و پرداخته‌ی«کنل آیرنساید» برمی‌دارد و ماهیت رژیمی که آن‌ شرکت غاصب را نیم قرن حمایت کرد،آشکار می‌کند. این متن‌ تاکنون بدین صورت هرگز به چاپ نرسیده است. حق تکثیر: عمومی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری