لحظه‌ای و سخنی: دیداری با سیدمحمدعلی جمالزاده

لحظه‌ای و سخنی: دیداری با سیدمحمدعلی جمالزاده

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

به کوشش: مسعود رضوی 533 صفحه سید محمد علی جمالزاده، پدرقصه نویسی نوین ایران، منتقدی سختگیر و نکته سنج بود. وی تمامی حوادث مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران را درک کرد لذا رجال و صاحب منصبان را با زبان نرم و مشفقانه نقد کرده و دیگران را نیز بی غرض و از روی حسن نیت نقد می کرده است. نوشته های جمالزاده همگی از نقد اوضاع اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خالی نبودند که این تجربیات و نظرات در تحولات اجتماعی و ادبی آن زمان بی تأثیر نبوده است. این کتاب حاصل گفتگوی طولانی با جمالزاده است که بخشی از آن در روزنامه همشهری سال 1373 ش به چاپ رسیده بوده. به دلیل کثرت اعلام در لابلای سخن استاد جمالزاده، توضیحاتی نیز تا حد مقدور درباره آنها به ترتیب اهمیتشان آورده شده و در برخی منبع آن ذکر شده است. در پایان نیز نمونه دست خط جمالزاده و تصاویر او و دوستان و نویسندگان نامی ایران که در کتاب از آنها نام برده شده آورده شده و فهرست اشخاص و نشریات نیز تهیه شده است. این دیدارها که حاصل گفتگوهای هفت جلسه ای است با ویرایش مسعود رضوی در سال 1373 ش در شرکت همشهری به طبع رسید. حق تکثیر: شرکت همشهری، 1373
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری