شعرهای لنگستون هیوز

شعرهای لنگستون هیوز

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : لنگستون هیوز

توضیحات

لَنگستون هیوز (Langston Hughes) نامی ترین شاعر سیاهپوست آمریکایی است که با اعتباری جهانی به سال 1902 در چاپلین (ایالت میسوری) به دنیا آمد و به سال 1967 در هارلم (محله سیاهپوستان نیویورک) به خاطره پیوست. زمینه اصلی آثار هیوز دانسته گی نژادی است و اشعار و نوشته هایش بیشتر از هارلم، مناطق جنوب، تبعیضات نژادی، احساس غربت و در همان حال از غرور و نخوت سیاهان سخن میگوید؛ اما اصیل ترین کوشش وی از میان بردن تعمیمهای نادرست و برداشتهای قالبی مربوط به سیاهان بود که نخست از سفید پوستان نشأت میگرفت و آنگاه بر زبان سیاه پوستان جاری میشد. یکی از مهمترین شگردهای شعری هیوز به کار گرفتن وزن و آهنگ موسیقی آمریکایی-آفریقایی است. در بسیاری از آثارش آهنگ جاز ملایم، جاز تند، جاز ناب و بوگی ووگی احساس میشود؛ در بعض آنها نیز چند شگرد را در هم آمیخته و آوازهای خیابانی و جاز و پاره ای از مکالمات روزمره مردم را یکجا بکار گرفته است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری