برنامه نویسی تجاری و چند لایه در NET.

برنامه نویسی تجاری و چند لایه در NET.

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

برنامه نویسان و توسعه دهندگان طی تجربه به این نتیجه رسیده اند که یک پروژه را به سه یا چهار یا... لایه تقسیم کنند ، لایه اول Presention Layer یا User Interface نام دارد ، این لایه نهایی ترین لایه است و در دسترس کاربر نهایی قرار می گیرد ، کمترین کد در این لایه نوشته می شود (مثلا Default.aspx و Default.aspx.cs جزئی از این لایه هستند)لابه دیگری به نام Data Access Layer (یا DAL) وجود دارد ، این لایه ارتباط با دیتابیس را برقرار می کند ، تمامی کد های مربوط به عملیات بانک اطلاعاتی (دریافت ، درج ، حذف و به روز رسانی و...) و کد های مربوط به ارتباط و قطع ارتباط در این لایه پیاده سازی می شود .لایه ای به نام Bussiness Logic Layer نیز وجود دارد که بین DAL و UI قرار میگیرد ، این لایه وظایف متعددی را میتواند ایفا کند ، چک کردن شرط ها ، برخی اعتبار سنجی ها ، فراخوانی متدهای DAL و همچنین OR Mapping (مپ کردن فیلدهای بانک اطلاعاتی به کلاس) و .... از را می توان از وظایف این لایه نام برد . لایه دیگری نیز میتوان به لایه های فوق اضافه کرد ، Cache Layer لایه ذخیره اطلاعات در حافظه کش است ، همانطور که میدانید کش از حافظه کوتاه مدت استفاده می کند بنابراین بسیار سریعتر از دیتابیس( که بر روی هارد دیسک ذخیره می شود ) قابل دسترسی است . برخی اطلاعات پر استفاده که نیازی ندارد به روز باشند را میتوان در کش ذخیره کرد . این لایه بین BLL و UI قرار میگرد تا UI به جای استفاده از اطلاعات تازه از کش اطلاعات را واکشی نماید .
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری