ماشینهای یادگیر و پیاده سازی یک الگوریتم با آن

ماشینهای یادگیر و پیاده سازی یک الگوریتم با آن

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : رامین اجلال

توضیحات

این کتاب یا بهتر بگویم پایان نامه کارشناسی من بوده است. در این جزوه می توان ماشینهای یادگیر را آشنا شد و یک الگوریتم پیاده سازی منحصر به فرد با آن را دید. ماشین های یادگیر اتاماتای متناهی با درجه احتمال مجموع یک هستند. در این ماشینها مجموع احتمالهای همه نود ها باید در هر لحظه یک باشد. اگر برای مثال یک نود را کاهش احتمال دادید باید بر طبق فرمول دیگر آنرا در نود های دیگر طوری تنظیم کنید که مجموع احتمال های آن ماشین باز هم یک باشد . برای این منظور نظام پاداش و جریمه را داریم. بر طبق دو فرمول هنگامیکه اصل پاداش مطرح است با فرمول اولی نودی که باید احتمال آن افزایش یابد ، افزایش می دهیم.( پاداش می دهیم) و نودی های دیگر بر طبق اصل جریمه کاهش می یابد. و از طرفی دیگر اگر نودی را جریمه کنیم با فرمول دوم نودهای دیگر را پاداش می دهیم. بنابر این چهار فرمول کلی خواهیم داشت. دو فرمول برای پاداش و دو فرمول برای جریمه خواهد بود. جریمه و پاداش اعدادی بین یک و صفر انتخاب می شوند و فارغ از فرمول ها هستند و هر عددی می توانند باشند. در این مجال با استفاده از این الگوریتم، الگوریتم فروشنده دوره گرد را از نظر زمان اجرا بهینه کردیم. اگر چه تغییر قابل ملاحظه ای حاصل نشد ولی در مجموع الگوریتم زمانی بهینه شد. و لی زمان مرتبه ای اجرا افزایش یافت. این الگوریتم منحصر بفرد بود. در این جزوه می توان پیاده سازی آنها را در زبان سی شارپ مشاهد کرد. اصلاحیه و توضیح: در صفحه 39 آمده است که اگر در صورت اعتبار مجموع احتمالها را بزرگتر از یک و در صورت عدم اعتبار کوچکتر از یک فرض می کنیم. این موضوع غلط است و با توجه به پیاده سازی قبلی آمده است. اگرچه در کد برنامه آنچه به کار رفته درست است توضیح این است ما با استفاده از تقعر منحنی های احتمال نودها ی اتاماتا ی یادگیر به موضوع اعتبار و عدم اعتبار آن زیرمجموعه متناظر پی می بریم. برای توضیحات در باره ی نقوص و نقاط قوت و تحلیل نحوه عملکرد و انواع تحلیلی اتاماتا ها به کتاب "تحلیل سیستماتیک ماشینهای یادگیر" که در همین پروفایل موجود است مراجعه فرمایید. این کتاب شما را بیشتر با نحوه ی عملکرد این اتاماتا و تحلیل این اتاماتا آشنا می سازد. در این کتاب (تحلیل سیستماتیک ماشینهای یادگیر) هر عبارت مبهم کتاب "ماشینهای یادگیر و پیاده سازی یک الگوریتم با آن" بلد شده و در ادامه توضیحاتی درباره ی آن آمده است. حق تکثیر: حق هر گونه انتشار مجدد محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع مجاز است. نویسنده این جزوه خودم هستم.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری