ماده و انسان

ماده و انسان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده:م واسیسلیف ، استانیو کوویج ماده و انسان ماهیت ماده را روشن میکند و به این پرسش ها پاسخ میدهد که ماده از چه چیزی ساخته شده و پهنه بیحد و انتهای آن را چه چیزی پر می کند؟ ماده و انسان، پاسخ گوی کنجکاوی های بشر نسبت به سیاره های منظومه شمسی، خورشید، ستارگان دوردست و سحابهای برون کهکشانی است. نویسندگان ماده و انسان، نخستین بحث خود را درباره ی یافتن خلأ کامل آغاز می کنند و با استفاده از تئوریها و پیش بینی های علمی، تحقیقات خودشان را براساس پیشرفتهای علم و مهندسی بنا می نهند و نخستین پایگاه آنان در ارتفاع سه هزارکیلومتری سطح زمین؛ یعنی، درست خارج از حاشیه ی جو است و نخستین هدف شان تشریح عناصری است که ساختمان گیتی را شکل می دهد. درجایی از کتاب میخوانیم: «انسان درحقیقت فرمانروای طبیعت است. تسلط او بر ماده ی جامد، از زمانی که اهرام بزرگ ساخته شدند تا به حال، به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. برای رفع نیازهایش مواد تازه ای از قبیل فولاد و لاستیک مصنوعی، پلاستیک، سیلیسیوم و مواد دیگر را خلق کرده است. او اسرار نهفته ای از ماده را که دانش پژوهان باستان حتی در رؤیا هم نمی دیدند کشف کرده و به کار بسته است.» آینده ی انسان را چنین پیش بینی کرده اند: «... می توان اطمینان داشت که گستاخ ترین پروازهای تخیلی روز جامه ی حقیقت بر تن خواهند کرد و انسان زندگی را به سیاره های همسایه خواهد کشاند و در سیاره های ستارگان همسایه سکونت خواهد کرد. روح هوشمندانه اش او را در گیتی جلوتر و جلوتر خواهد برد. برای رشد و امکاناتش حدی وجود ندارد؛ همان گونه که گیتی را حدی نیست.» حق تکثیر: تهران: روزبهان: امیرکبیر‏‫‏، ۱۳۵۹.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری