ماجرای فلسفه در فرانسه قرن بیستم

ماجرای فلسفه در فرانسه قرن بیستم

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : آلن بدیو

توضیحات

مترجم: امید مهرگان و جواد گنجی مقاله حاضر درواقع متن خطابه ای است با عنوان « گستره فلسفه فرانسوی معاصر که آلن بدیو، ژوئن سال گذشته میلادی، درکنفرانسی در کتابخانه ملی شهر بوینس آیرس آرژانتین ایراد کرد . خود مقاله نیز در شماره اخیر نشریه « نیو لفت ریویو » به چاپ رسیده روایتی موجز لیکن گویا از رئوس، جهت گیری های اصلی و سویه های تعیین آننده « تاریخ فلسفه » است. مقاله زیر نوعی تاریخ فلسفه کوتاه است، فلسفه در فرانسه معاصر، روایتی که خاصه از آن بابت جذاب است که راویِ آن خود یکی از واپسین و برجسته ترین نمایندگان فلسفه فرانسوی است. این سنت فلسفی، از سوی دیگر، برای خود ما نیز معنای خاصی دارد؛ به واقع دو سه نسل از روشنفکران ایرانی، از اگزیستانسیالیست های انقلابی دهه چهل گرفته تا پست مدرنیست های محافظه کار دهه هفتاد و هشتاد شمسی،مستقیماً از طریق گقتار مدرن و انتقادی آشنا شد ه اند، روندی که ضرورتاً با سوءتفاهم و سوءاستفاده نیز همراه بوده است. از سارتر تا دریدا، ما همواره چشم به پاریس دوخته ایم. تاریخ نشر: ۲۳ آبان ۱۳۸۵
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری