مدیریت در ایران باستان: آشنایی با نظام مدیریت اداری داریوش

مدیریت در ایران باستان: آشنایی با نظام مدیریت اداری داریوش

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : رحمت‌الله حسین‌بر

Description

. تاکنون در مورد تاریخ ایران باستان به ویژه دوره هخامنشیان مطالب زیادی نگاشته شده است. در واقع وسعت و عظمت ایران در دوره‌ی هخامنشی به ویژه در زمان کورش و داریوش همواره موجب مباهات و افتخار ایرانیان بوده است. در این مقاله نگارنده سعی کرده است از دیدگاهی دیگر به امپراتوری هخامنشی توجه نماید: دیدگاه مدیریتی. به واقع پرسیدنی است که امپراتوری بزرگی در حد و اندازه‌ی امپراتوری ایران در زمان داریوش یا خشایارشا چگونه اداره می‌شد؟ آیا به کار بردن زور و سرنیزه برای اداره‌ی آن کافی بوده است یا آنان از مکانیزم‌های اداری و انسانی پیش‌رفته‌تری برای اداره‌ی امپراتوری استفاده می‌کرده‌اند. این مقاله نشان می‌دهد که حالت دوم درست است و نظام اداری داریوش به اندازه‌ای پیش‌رفته بوده است که حتی برخی جنبه‌های آن امروزه هم قابل استفاده است. منبع مقاله: ماهنامه تدبیر، آبان 1387، شماره 198
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری