جایگاه مناطق اطراف دریای خزر در تاریخ جهان اسلام

جایگاه مناطق اطراف دریای خزر در تاریخ جهان اسلام

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : واسیلی‌ ولادیمیروویچ بارتولد

توضیحات

«جایگاه مناطق اطراف دریای خزر در تاریخ جهان اسلام»، مجموعه سخنرانی‌های شرق شناس و آکادمیسین گرانمایه روسی واسیلی ولادیمبر بارتولد می‌باشد که به تاریخ نوامبر و دسامبر ۱۹۲۴ در دانشگاه باکو ایراد گردیده است. در این مجموعه بارتولد پیرامون تاریخ مناطق ماورا قفقاز و نواحی مجاور دریای خزر، به ویژه آذربایجان، داغستان، مازندران و گرگان بحث نموده و به تاریخ مناسات اران (جمهوری آذربایجان) با همسایگان ساکن اطراف دریای خزر و ارتباط متقابل آن با مناطق آسیای مرکزی و اطراف ولگا پرداخته است که توسط لیلا ربن شه ترجمه شده است. با توجه به این که کتاب، رونوشت سخنرانی‌های ولادیمبر بارتولد می‌باشد، لذا ساختار مشخصی ندارد، فقط می‌توان گفت که کتاب در یک جلد؛ شامل چند پیش گفتار و ده سخنرانی می‌باشد که در این سخنرانی‌ها، به بررسی موقعیت مناطق ساحلی دریای خزر از روزگار باستان تا قرن هفدهم میلادی پرداخته است و در پایان آن خلاصه‌ای از تاریخ آذربایجان ذکر شده است. حق تکثیر: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تهران، ۱۳۷۴
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری