میراث: مجموعه هشت داستان کوتاه

میراث: مجموعه هشت داستان کوتاه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : منوچهر مطیعی

توضیحات

منوچهر مطیعی نویسنده پرکار نشریات در سال 1341 به دعوت ناصر ملک مطیعی که نسب فامیلی نیز با هم دارند فیلمنامه فیلم پلیسی سوداگران مرگ را نوشت. چهار سال بعد حمید مجتهدی بر مبنای داستان «مومیایی» یکی از پاورقی های موفق مطیعی، فیلمی به همین نام ساخت. فیلمنامه را مطیعی آماده کرده بود. «گل آقا» در سال 1346 به کارگردانی آرامائیس آقامالیان نیز براساس داستان گل آقا نوشته مطیعی ساخته شد. اما موفق ترین تجربه استفاده از داستان های مطیعی در سیـنما در سال 1350 و توسط «احمد شیرازی» فیلمبردار باسابقه سیـ ـنمای ایران به وقوع پیوست. «کلبه ای آن سوی رودخانه» نام پاورقی موفق مطیعی در زن روز مبنای این فیلم قرار گرفت و این فیلم توانست موفقیت قابل قبولی در گیشه و منتقدان سیـ ـنمایی کسب کند.فتنه چکمه پوش (1351) ساخته همایون بهادران و سکوت بزرگ (1356) ساخته محمود کوشان از دیگر فیلم هایی است که براساس داستان های مطیعی ساخته شدند
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری