مارکسیسم و فلسفه

مارکسیسم و فلسفه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : کارل کرش

توضیحات

یکی از برجسته ترین فیلسوفان مارکسیست، کارل کرش (۱۸۸۶-۱۹۶۱) مارکسیست نامدار آلمانی است. او منتقد مارکسیسم سنتی بود و آراء و اندیشه های آن را نادرست و ناکارآمد می دانست. کتاب مارکسیسم و فلسفه در واقع مجموعه مقالات او در این زمینه است. این مقالات در بازه زمانی دهه بیست قرن بیستم منتشر میشد تا اینکه در سال ۱۹۳۰ یکجا گردآوری و منتشر گشت. پنچ عنوان آنها به ترتیبی که در کتاب آمده به این صورت است: مارکسیسم و فلسفه، موقعیت کنونی مسئله "فلسفه و مارکسیسم"، دیدگاه برداشت ماتریالیستی از تاریخ، دیالکتیک مارکس و درباره دیالکتیک ماتریالیستی. کرش در این اثر خود استدلال می کند که مارکسیست های سنتی رابطه عمیق میان ایده آلیسم دیالکتیکی هگل و ماتریالیسم دیالکتیکی مارکس را درست درک نکرده اند. به همین دلیل باید ارتباط میان مارکسیسم و فلسفه هگل را دوباره مورد بازنگری جدی قرار داد. این اثر به قدری انتقادی بود که خشم و خصومت مارکسیست های سنتی را نسبت به کارل کرش برانگیخت. حق تکثیر: نشر دات - ۱۳۸۲ - تهران
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری