مادرنامه

مادرنامه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

به مناسبت روز زن مریم فیروز دختر عبدالحسین فرمانفرما از فعالان سیاسی و ادبی ایران در دوره پهلوی و از مخالفان رژیم سلطنتی بود. وی موسس سازمان زنان ایران و از مدافعان حقوق زنان بود. « نامه از مادری در دست است که از هر کلمه‌اش خون می‌چکد، درد مجهد، غم می‌افزاید داغ را سوزان‌تر می‌نماید و هر آن کس که آن را بخواند و بشنود، خون از دل و چشمش روان خواهد شد و با مادری که این نامه را نوشته هماهنگ خواهیم شد و خواهیم گفت: می‌رود از فراق او، خون دل از دو دیده‌ام دجله به دجله، یم به یم، چشمه به چشمه، جو به جو اینک شرح پریشانی این مادر و داستان غم و داغ‌دیدگی او، تا دیگر مادران بشنوند. شگفتا این مادر ناله نمی‌کند و زاری نمی‌نماید و سینه نمی‌کوبد، نوحه سر نمی‌دهد و حتی خود را خوشبخت تر از دیگران می‌داند. او می‌گوید: صدای مرا بشنوید و به دیگران برسانید. نگذارید که اشک و درد ما بیهوده به هدر برود، کوشش کنید که بیش از پیش بدانند که بر ما چه می‌گذرد.. » حق تکثیر : ت‍ه‍ران‌: انتشارات حزب توده ایران‏‫، ۱۳۵۹.‬
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری