مهمان نامۀ بخارا

مهمان نامۀ بخارا

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : فضل الله بن روزبهان خنجی

Description

. تاریخ پادشاهی محمد شیبانی کتاب مهمان‌نامه‌ی بخارا که مؤلف آن را «سفرنامه‌ی بخارا» نامیده بود و به‌دستور محمدخان شیبانی ازک به‌نام مهمان‌نامه‌ی بخارا خوانده شد، کتابی است تاریخی از مؤلفان اوایل قرن دهم. فضل‌الله روزبهان، این کتاب را در بخارا شروع به تألیف کرد و قریب یک جزء آن‌را در آن جا نوشت و سپس در ربیع‌الآخر سنه‌ی 914 در هرات دنباله‌ی کار خود را گرفت و عصر جمعه‌ی 23 جمادی‌الأولی سنه‌ی 915 کتاب را تمام کرد. نخستین تاریخی که در این کتاب به آن برمی‌خوریم، جمعه‌ای از جمعات شهر ربیع‌الأول سنه‌ی 914 است. اگر ابتدای تألیف کتاب در این تاریخ باشد، تقریباً 14 ماه از وقایع دوران حکومت محمدخان شیبانی را دربرخواهدگرفت. از 54 مبحث کتاب، 38 مبحثِ آن تاریخی، 13 مبحثِ آن فقهی و کلامی و 2 مبحثت آن در شرح احوالات مؤلف و یک مبحثِ آن شامل خطبه و مقدمه است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری