معمای بوف کور

معمای بوف کور

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : داریوش آشوری

Description

. توضیح : نوشته هایِ صادقِ هدایت، و بر فرازِ آن ها، بزرگ ترین اثرِ او، بوف کور- که به گواهیِ همگان بزرگ ترین اثر در ادبیات مدرنِ فارسی ست- در این سال ها ییش از هر زمانِ دیگری ذه نها را در فضایِ روشنفکران هیِ ایرانی به خود مشغول داشته است. در این سا لها در باره ی او، به ویژه بوفکور او، بیش از هر نویسنده و اثرِ دیگرِ مدرن در فارسی کتاب و مقاله نوشته شده است. این رویکرد علّت هایی دارد که از زمینه ی تاریخیِ کنونی برمی آید. هدایت، به دلایلی که خواهم گفت، نه تنها او را بشکنند و «رکورد » نویسنده ای پیشگام که نویسنده ای بزرگ و ماندگار بود. در دو -سه نسلِ پس از او بسیاری کوشیده اند بر او پیشی بگیرند. در نوشتنِ داستانِ کوتاه بسیاری بر او پیشی گرفته اند و داستان هایِ خو شساخت تر و پرورده تری نوشته اند. اما هدایت دو قلّ هی دست نیافتنی دارد که او را با نیرویِ بسیار ماندگار می سازد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری