روزنامه‌های مرآت السفر و اردوی همایون

روزنامه‌های مرآت السفر و اردوی همایون

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمدحسن خان اعتماد السلطنه

توضیحات

مصحح: ایرج افشار ناصرالدین شاه سفردوست بود و برای سفرهای خود سفرنامه می‌نوشت و اگر خود حال و دقت نداشت، دیگران را به سفرنامه‌نویسی از گردش‌ها و سفرهای خود برمی‌گماشت. این کتاب دربرگیرنده دو روزنامه سفر است. اول «مرآت السفر و مشکوة الحضر» که نخستین شماره آن در ربیع الاول 1288 به خط نستعلیق در تهران طبع می‌شده است. در این روزنامه شرح سفر ییلاقی شاه در آن سال که از جاجرود آغاز شد و در کوهساران البرز و مازندران سه ماه مدت گرفت و روز به روز درج شده است. از این روزنامه فقط سیزده شماره انتشار یافته است. دوم «اردوی همایون» است که مربوط به سفر ناصرالدین شاه به خراسان در سال 1300 است. اعتمادالسلطنه مأمور نگارش شرح سفر بود و روز به روز که شرح مسافرت را می‌نوشت، میرزا رضای کلهر را بر آن می‌داشت تا به خط خوش بنویسد. از این روزنامه دوازده شماره انتشار یافته است. حق تکثیر: انتشارات گلشن-1363
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری