مفهوم و اهمیت فلسفه فرهنگ

مفهوم و اهمیت فلسفه فرهنگ

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علی اصغر مصلح فسایی

Description

. فلسفهء فرهنگ از گرایشهای جدید فلسفه است که در سالهای اخیر اهمیتی بیش از گذشته پیدا کرده است.فلسفهء فرهنگ عناصر و مواد اندیشه و پژوهش خود را از سویی با رجوع به فیلسوفان بزرگ‌ و از سوی دیگر از حوزهء مطالعات و پژوهشهای علوم انسانی و حتی علوم طبیعی فراهم کرده است. فلسفهء تاریخ،انسان‌شناسی فلسفی،جامعه‌شناسی،روان‌شناسی،زیست‌شن اسی‌و انسان‌شناسی‌ فرهنگی هرکدام به نحوی بستر تأملات فلسفهء فرهنگ را فراهم ساخته‌اند.به همین جهت در فلسفهء فرهن بیش از هر گرایش دیگر فلسفه،زمینهء دادوستد بین فلسفه و علوم انسانی فراهم شده است. تحو لات جهانی در سه دههء اخیر و اهمیت یافتن هرچه بیشتر تلاقی‌های فرهنگی و تکثیر فرهنگ‌ها باعث توجه بیشتر به موضوع فرهنگ در فلسفه و اخیرا موجب پیدایش فلسفهء جدیدی با عنوان‌"میان‌ فرهنگی‌"شده است.در این مقاله ضمن معرفی این رشته از اهمیت آن در جهان معاصر سخن خواهیم‌ گفت. منبع مقاله: نشریه فلسفه و کلام ، سال 35، تابستان 1386 - شماره 2 - (12 صفحه - از 5 تا 16)
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری