مهرهای دوران قاجاریه

مهرهای دوران قاجاریه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : رضا فراستی

Description

. مهر کردن اسناد از دیرباز در ایران مرسوم بوده است. چنانکه در بسیاری از اسناد می توان اثر مهرها را مشاهده نمود. مهرهای موجود در اسناد ٬ بیانگر اطلاعاتی ازجمله فرستنده یا منشأ صدور ٬ دست به دست شدن اسناد برای هر گونه اقدام و از طرفی موجب اعتبار خاصی برای اسناد است. هدف این مقاله معرفی مهرهای دستی و چاپی شاهان ٬ ولیعهدها و نواب سلطنت قاجاریه که در هر نوع سند از جمله فرمان ٬ نامه ٬ رقم و... آمده است. از اواسط دوره ناصرالدین شاه به بعد ٬ به غیر از مهرهای دستی ٬ مهرهای چاپی به صورت سربرگ ٬ سر پاکت یا به صورت چسبان مخصوص پاکت در اسناد مشاهده شدو مقصود از مهرهای چاپی ٬ نوع مذکور است . در مجموع تعداد ١٣٠ مهر در این مقاله معرفی شده است و برای رفع ابهام بر بعضی از آنها توضیحاتی نوشته شده است . حق تکثیر: موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران طبق نوشته این سایت استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری