مجمع البحرین

مجمع البحرین

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : شمس الدین ابراهیم ابرقوهی

توضیحات

مصحح: نجیب مایل هروی مجمع البحرین یکی از جامع‌ترین نگاشته‌های دهه دوم از نیمه اول سده هشتم هجری است که درباره فلسفه با مشرب عرفانی و آداب و آراء علمی خانقاهی به زبان فارسی تصنیف شده است. نویسنده این کتاب شمس الدین ابراهیم ابرقوهی از عرفانی زمان قرن هفت و هشت بود و در ابرقوه از توابع یزد منصب محتسبی داشت و این کتاب در تصوف را با انشاء فصیح و شیوا به اسم مجمع البحرین تألیف کرده است. وی بیشتر عمر خود را در نیمه دوم سده هفتم سپری کرده و دوران پختگی را در دو یا سه دهه هشتم گذرانیده است. از نکات قابل توجه این کتاب اشاراتی است که در زمینه یکی دو متن دیرینه فارسی و مؤلفان آنها که در مطالعات و تحقیقات کتابشناسی، حائز اهمیت فراوان است. ابرقوهی سوای ترجمه و نقل فصلی از مشکاة الانوار محمد غزالی، به نقل و تحریر دو رساله دیگر نیز پرداخته که عبارتند از: تبصرة المبتدی قونوی و معراج‌نامه ابن سینا. حق تکثیر: انتشارات مولی، 1364
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری