مجموعه مقالات درباره رشیدالدین فضل الله و ربع رشیدی (جلد اول)

مجموعه مقالات درباره رشیدالدین فضل الله و ربع رشیدی (جلد اول)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

به کوشش: رضا رحمانی رشیدالدین فضل‌ الله (629-696 شمسی) سیاستمدار، تاریخ ‌نگار و پزشک نامدار سده هفتم هجری است. رشیدالدین فضل‌الله همدانی تألیفات بسیاری از جمله جامع‌التواریخ، الاحیاء و الاثار، مفتاح التفاسیر، لطائف الحقایق و ... برجای گذاشته است. از مهمترین اقدامات وی ساخت شهرک علمی آموزشی ربع رشیدی در تبریز است که با بسیاری از مراکز علمی زمان خود چون نظامیه بغداد قابل مقایسه بود. کتاب پیش رو جلد اول مجموعه مقالات درباره رشیدالدین فضل الله و ربع رشیدی می باشد که به اهتمام رضا رحمانی گردآوری شده اند. خواجه رشید، پژوهش در ربع رشیدی، خدمات خواجه رشیدالدین در گسترش چینی شناسی، اهمیت جامع التواریخ، روزگار، آثار و شخصیت رشیدالدین وزیر، سوانح رشیدی، ربع رشیدی و وقفنامه آن، مهر کتابخانه رشیدالین فضل الله همدانی، کتاب اسئله و اجوبه رشیدی، تعلیم و تربیت در ربع رشیدی و ... عناوین برخی از این مقالات هستند که در سال 1388 در دسترس پژوهشگران قرار گرفت.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری