مجموعه مقالات درباره رشیدالدین فضل الله و ربع رشیدی (جلد دوم)

مجموعه مقالات درباره رشیدالدین فضل الله و ربع رشیدی (جلد دوم)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

به کوشش: رضا رحمانی رشیدالدین فضل‌ الله (629-696 شمسی) سیاستمدار، تاریخ ‌نگار و پزشک نامدار سده هفتم هجری است. رشیدالدین فضل‌الله همدانی تألیفات بسیاری از جمله جامع‌التواریخ، الاحیاء و الاثار، مفتاح التفاسیر، لطائف الحقایق و ... برجای گذاشته است. از مهمترین اقدامات وی ساخت شهرک علمی آموزشی ربع رشیدی در تبریز است که با بسیاری از مراکز علمی زمان خود چون نظامیه بغداد قابل مقایسه بود. کتاب پیش رو جلد اول مجموعه مقالات درباره رشیدالدین فضل الله و ربع رشیدی می باشد که به اهتمام رضا رحمانی گردآوری شده اند. المجموعه الرشیدیه، تصوف در دوره ایلخانان، تبریز در روزگار خواجه رشیدالدین، مکاتیب تاریخی، تنکسوق نامه رشیدالدین فضل الله، ترجمه علوم چینی به فارسی، مقام رشیدالدین فضل الله در تاریخ فلسفه و علوم اسلامی، انعکاس اوضاع اجتماعی در آثار رشیدالدین فضل الله و ... عناوین برخی از این مقالات هستند که در پایان با تصاویر و اسناد مکتوب تکمیل شده اند. این کتاب در سال 1388 در دسترس پژوهشگران قرار گرفت.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری