ملانصرالدین اما نشریه اش !

ملانصرالدین اما نشریه اش !

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ناظم آخوناف

Description

. اعتصاب ها که سلاح موثر کارگران نفتی آذربایجان در مقابل ظلم هایی بود که بر آنها می رفت مورد نقد موثر و شدید قرار می گیرد. لاقیدی کارفرماها و بیکاری عده بسیاری از کارگران با این عنوان جلب نظر می کند که: « در معادن نفت باکو، کارگران بیکار! » و تصویری روشن نیز آذین بخش این کلام می شود؛ در معادن کارگرها علیه کارفرمایان خود دست به شورش زده اند. در میان کارگران، کارگر عظیم الجثه ای به کاپیتان خارجی که نماینده کارفرماست با غضب می گوید: تا حالا کسی به این سرزمین ندیده که به پهلوانی مثل من ظالم زاده ای مثل تو کار ندهد!» مقالاتی پیاپی در وضعیت سخت معیشتی و کاری کارگران منتشر می شد و در مقاله ای با عنوان « قوری چورک: نان خشک» از زبان کارگری می گوید: ” شنیده ام که پلو لذیذ و مرباهایی که در کنار سفره می چینند منظره ای بس لطیف دارد با خورشت های خوشمزه، بادام ها و باقلوهایشان بس لذیذ و خوردنی اند. شنیده ام که اینها را می پزند و بعد می خورند. حتی این را شنیده ام که در کاسه های نقره قاشق های طلا می گردند و در کاسه های به ردیف چیده کره ها و روغن ها، چای ها و قهوه ها، نوع میوه است و شنیده ام که در زمان گرسنگی همه این غذاها را اشتهای آدم را تحریک می کنند. لیکن برای نخوردن من پلوی زعفرانی و رنگین پلو و جیعیزتما و جوجه متاسف نیستم! خدا خیر بدهد آنکه را دارد و … هیچ کدام شان را حتی آرزو هم نمی کنم و البته جرات آرزو کردن شان را هم ندارم، هیهات! نان خشکی بود می خوردم! فعله! “ حق تکثیر: با اجازه مترجم بوده است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری